onsdag 16 mars 2016

Lite ommöblering piggar ju alltid upp!


Att flytta runt möbler det är himla kul det!

Ja nu tycker ju inte alla i familjen det...
Även om jag gör det själv så kan det där med vana vara bekvämt och det är bra som det är filosofin är satt!

Men detta fick faktiskt godkänt.
Riktigt godkänt också.

Jag fick ju ett spontant ryck vid lördagens städning och helt plötsligt hade de två fåtöljerna som ingick i möblemanget runt TV;n flyttat på sig.

Istället hamnade en schäslong på deras plats, som tidigare stod här på denna plats, och en av fåtöljerna fick ta schäslongens plats.

Tadaa....

En ommöblering och ett nytt intryck av hemmet.

Även katten verkar gilla det nya begreppet....
Frid och fröjd alltså.




Jutemattan från Tine K hittas i min butik och jag gillar den...
Mycket.
Hade den innan den hamnade här vid mitt skrivbord. Skön att ha fötterna på.


Vid schäslongens nya plats i stora rummet står detta bord och en ny ljuslykta från House Doctor som är supermysig.

Den ger ett så fint sken när det mörknar med hålen som ljuset kan sippra ut genom...
Som en stabil "glob" med ljus...
Gillar att den är lite annorlunda i modellen.

Finns också i nätbutiken.


Idag skiner en stor sol.
Hoppas det håller i sig hela dagen.

Och annars, för övrigt, så läser jag en så superspännande bok just nu, psykologiskt spännande precis som jag älskar det när det är som bäst!, -så jag liksom bara längtar tills det är så sent ikväll att jag kan krypa ner bland mina linnekuddar och läsa vidare.

Fin onsdag!

1 kommentar:

Miguel Garmer sa...

Vad mysigt det blev! Jag hade kunnat spendera hela dagar i den där fötöljen om jag vore du!