lördag 19 mars 2016

Lovely lördag!







Lite påskpynt i matrummet.

Glasägg och svart/vit prickiga fjädrar.

Till påsk blir det gult i form av blommor på borden.


Heeeej!

Riktigt soligt idag.
Så tacksamt skönt!

Efter jobbet blev det den vanliga lördagsjoggen, puh jag är lite seg i benen alltså...

Men sen, 
sen är det bara hur härligt som helst att ha friheten att få göra precis vad man vill och känner för.
Och så har man den sköna trötthetskänslan i kroppen av att man fått jobba!

I tallrikshyllan har jag satt underläggen från Tine K, riktigt bra att ha dem instoppade där faktiskt.

De fina korten från Tove Frank hittas även de i min butik.

De är ju som små vackra tavlor lätta att placera lite var man känner för.
Jag har satt både i mitt vitrinskåp, i tallrikshyllan och i sovrummet i fönstret.

Älskar hennes motiv och hennes känsla för foto och konstnärlighet.

Ja ni vet kanske att igår skrev jag att vi tröttnat på tacos här hemma.

Men ikväll ska jag prova en annan modell på tacos. Nämligen med de mjuka skalen som är som båtar som är rätt så nya i tacoshyllan.
De ska fyllas med strimlad stekt och kryddad kycklingfilè, lök, creme fraiche, mango, feta ost, ananas, riven ost och sen gratineras i ugnen och till det tillbehör som jordnötter, guacamole, majs, sallad mm.
Tyckte det lät så gott när jag läste om det på Matplatsen och det var någon skickat in det i en tävling om just dessa mjuka skal.

Helger är testa nya recept dagar!

Snart grillpremiär också ju.
Har ni börjat?

Lördagskram M

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint hos dej. Du tar så fina bilder. Alltid. Lät jättegott. Får oxå testa det. Ha en skön helg.
Kram Helene

Meta sa...

Visst är det härligt att kunna pynta inne med sånt man bara har till Påsk nu när det är för tidigt att vara ute så mycket.
Ha det gott och njut i ditt vackra hem
Kram Meta

Tulipa sa...

Helene, tack snälla du! Vad roligt att du tycker så. Och maten rekommenderar jag. Blev supergott!
Kram Mariette

Meta, ja så är det. Lite kallt ute men lite trädgårdsfix kan man ändå njuta av redan nu...
Kram Mariette