söndag 20 mars 2016

När det känns som att man väntat i hundratals dagar...


 Ja men vilket väder det blev idag!

Så där helt över förväntan.

En dag när man bara inte kunde gå in så det fick bli en hel dag i trädgården.

Känns bara så där befriande skönt att vara igång med vårstädningen där ute.

Bort med allt vad höst och vinter är!
Klippa ner perenner, räffsa bort löv...
Vårstäda.

Himmelriket.


Det blev en liten stund med näsan mot solen också...

Sittdynorna från Tine K är mina absoluta favoriter.


När det börjar bli kväll över dammen...


Lite vår i kruka,
liksom lite fjädrar i träden...


Välkommen påsken!
Vågar man hoppas på en solgul himmel då också...


Den här svetsade ställningen att sticka i jorden med ett hjärta i cirkel fick jag i födelsedagspresent av min lillebror som gjort den själv.
Nu har jag äntligen stuckit den i jorden.
Den har fått vänta en månad på det...


Magnolian knoppas...


Ja det som var idag det har man väntat på...
Väntat i vad som känts som hundratals dagar, 
och ja det är ju faktiskt ett tag sedan sist också...

Den första fikan i uterummet hann vi också med, liksom premiär för lakan på tork i solen...

Och nu är en på väg hem och en på väg bort.
Söndag kväll och lugnet har lagt sig.

Nästa vecka blir hektisk och sen tar jag lite efterlängtad påsk.

Känns himla fint det.
Helt enkelt.

Kram M

1 kommentar:

Meta sa...

Jodå en fin dag här med.Nåt trädgårds arbete är det inte tal om än här. Blött och tjäle i marken har vi än till och med lite snö. Några dagar till med sol så är det kanske bättre med den saken Har Påskat lite inne i stället idag.
Ha en bra vecka
Kram Meta