fredag 25 mars 2016

Sagolika klot...


Hej.

Hoppas ni har en fin Långfredag!

Jag kan säga det var så efterlängtat att vakna upp till denna dag...
En dag med lite tid för vila.

Jag har haft ont och värk  i kroppen varenda kväll jag kommit hem från jobbet denna vecka...
Så så trött.

Det har bara handlat om att jobba, sova, jobba.
En väldigt intensiv vecka och så har det varit sjukstuga här hemma och mannen bortrest.

Idag på förmiddagen så tog jag mig en joggingrunda och det var himmelriket så skönt att få komma ut och känna våren, energin och fåglarna kvittra trots att det var mulet med regn i luften.
Det var så himla skönt!

Sjukstugan här hemma fortsätter men krafterna börjar hitta tillbaka.
Tack och lov.

Tom en äggjakt orkades det med idag.


Jag måste visa er något vackert som kom hem igår...

Klot till trädgården som är som ett smycke...

Otroligt vackra tycker jag och de passar att lägga som blickfång vid en entrè, vid en plantering, för att markera ett vackert träd, buske, blomma...
Det blir som pricken över i var man än lägger det.

Trädgårdskonst i mina ögon.

Och ni hittar dem i nätbutiken.



Ikväll blir det ingen påskmat för oss, det spar vi till imorgon.

Tänkte prova ett nytt recept (igen javisst!), med kycklingfile.

Ha en fin kväll.

Påsk kram!

1 kommentar:

Ekenäsliv sa...

Heeej!
Ja, en riktigt välbehövlig dag verkligen.
Så fina klot!!! Fint med lite dekorationer i trädgården.
Ha nu en riktigt fin Påskhelg!
Kramar Anna