tisdag 22 mars 2016

En tisdag innan påsk.


Är ni redo för att fira påsk snart?

Jag är glad för det jag gjort hemma i helgen för nu rinner alla goda förutsättningar av att hinna mera ut i sanden OCH vill man hinna fixa och greja nåt mera nu så är det bara en bonus om det hinns.

Nu är det jobba som gäller.

Idag känns det i ben, huvud och händer.
Som det alltid gör när man haft maaaassor att göra.

Jag har lyssnat på radion idag mest hela tiden medan jag jobbat för fullt, men varit så fokuserad på det jag gjort så det är nästan först när man kommer hem nu ikväll och ser de fasansfulla bilderna på TV;n av terrorn som slagit till i Bryssel som man riktigt förstår...

Det är så hemskt.
Hjärtat blöder av sorg.
Det finns inte ord. Det är så avskyvärt...

Vad är det med vår värld...

Det är så fasansfullt och eländigt att det ska vara så här...



Tänk när man var liten och kunde säga att man önskade sig fred på jorden...

Nu önskar man det samma men lever inte i en illusion om att det nånsin skulle kunna hända.

Verkligheten är en helt annan.


Kram M

Inga kommentarer: