fredag 4 mars 2016

Tove Frank, och lite om livet.


Tove Franks Photoart har nu kommit till butiken.

Säljs i begränsad upplaga.
Och är tryckta på ett livsbeständigt fine art papper.

Denna fotokonst är så där magiskt fin i sitt uttryck tycker jag...

Jag tycker den är känsligt, men samtidigt starkt, vacker 
på ett sätt som tilltalar mig.

Ibland vet man inte vad som gör något så speciellt.
Det bara är.
Och då är det rätt.





Man kan så klart rama in dem men det är också väldigt smidigt att hänga upp dem med clips.
Jag har köpt hem från House Doctor som är perfekta till det ändamålet.



Vi har också fått hem vackra urnor.
Tyvärr inget som skickas i nätbutiken pga alltför stor risk att de inte ska komma fram hela...


Batteriljusslinga Glow finns nu åter i lager igen.
Dessa har vi väntat på i flera månader.
Finns nu påfyllt i nätbutiken.



I riset har jag fjädrar i färg Mullvad.


Hej Fredag!

Visst är det fint det. Med fredag alltså.

Lite extra tid, lite extra gott, lite extra sova, lite extra motionera, lite extra göra vad man vill.

Jag har nya recept som ska testas denna helg och ett har jag redan gjort för det skulle stå till sig över natten...

Jag är väldigt inne på att testa nya recept just nu (igen!).
Jag skulle vilja baka hur mycket som helst och testa allt möjligt men det hinns ju inte, förstås.

Annars...
så måste jag säga att detta varit en vecka som väckt många tankar.
Om livet och döden.

Om allt som hör till.

Periodvis rusar man bara på i livet,
Fylld av allt man ska hinna och prestera...
 och så ibland...så kommer tiden ikapp en och man frågar sig både det ena och det andra.
Omvärderar.
Det där går i vågor, men det är så lätt att fastna i gamla hjulspår.
(det är ju dem man kan)

Men nya tankar är bra.
Leder framåt.

Avslutar med några tänkvärda ord som kan passa så här i sociala mediers tider när alla kan hålla koll på alla;

Livet är inte en tävling
om vem som har mest eller är bäst.
Det handlar om hur Du väljer att leva Ditt liv.
Sluta att jämföra dig med andra och lägg fokus på ditt eget liv.
Hur du kan bli ditt allra bästa.
Det är det som är bäst för
 just ditt liv.


Något att tänka på ibland.

Fredags kram

4 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Så sant och så kloka ord!
Kan säga att det är ju så lätt att komma tillbaka till gamla mönster... Många tror ibland att jag som varit svårt sjuk värdesätter varje dag mer än andra.
Men just nu snurrar allt på i ett alldeles för hastigt tempo...
Jag hinner liksom inte med och ibland undrar jag om jag nånsin kommer hinna med i livets tempo...
Så, det är så viktigt att stanna upp då o då och fundera över VAD som är viktigt på riktigt...
Ta hand om dig!
Skulle allt gärna vilja ha både urna, tavlor o korg... Så fina!
Kramar Anna

Cat sa...

Så kloka ord som många glömmer.
Vackra bilder som väcker fantasin till liv.
Ha de gott. Kram, Catarina

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Vilka vackra bilder... och vilket vackert och tänkvärt inlägg.
Hoppas du har en mysig kväll.
Varm kram
Jessica

UlricaA sa...

Nej jag håller med dig, det var ju så man fick en tankeställare om hur fort saker och ting kan framförallt ta slut. Allt det där man tar för givet och bara rusar genom tillvaron. Fruktansvärt. Verkligen. Man ska vara rädd om livet kärleken och familjen och sig själv <3