tisdag 1 mars 2016

Välkommen mars!


Så blev det mars och det känns ju lite som en välsignelse i hjärtat.

Tänk känslan när man kan börja fylla upp krukor utomhus igen...
DEN känslan
 är jordnära lycka över livet...


Det är lite konstigt för jag tycker egentligen att vintern är ok och bra på sitt sätt men det är väl typiskt oss nordbor att längta efter våren...
Den eviga längtan efter ljuset, 
solen...

När dagarna vänder och blir längre går livet in i en annan fas.

Det blir liksom lite vackrare...



Nu går vi i alla fall en härlig tid till mötes.


De nya ranunklerna Pon Pon.
Visst är de häftiga? 


Lite exklusivare än sina kusiner den vanliga ranunklen men det är ju som med tulpaner tex...
Där har vi ju de franska och papegoj i en klass för sig...


Jag kan väl säga så att de blåvita klassiska porslinsäggen som jag visade igår blev populära...

Jag har fyllt på i nätbutiken och sen dröjer det nog någon vecka kanske innan jag kan få påfyllning igen...Men fler är på G.

Kram Mariette

2 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Så härliga blommor och fjädrar...får allt lite vårkänsla ;))
Ha en fin kväll !
Kram bia

Ekenäsliv sa...

Ja så härligt att vi nu är inne i en vårmånad!!!
Allt det fina ligger FRAMFÖR oss och väntar:)
Ha en fin kväll!
Kram Anna