torsdag 19 maj 2016

Lyft fram piedestalerna!


Åh att få vakna till sol...
Då kan liksom dagen inte bli finare så här i maj.

Det har varit så kallt de senaste dagarna men det kändes i luften igår att det var varmare på ingång, ingen kall vind. Bara fridfullt maj ljummet och grönskande klorofyll grönt och stilla.


Bakom uthuset blommar äppelträden.
Drömfångaren med snäckor från Cozy Room är verkligen fin där med sina pastellskimrande snäckor...



En annan Cozy Room favorit är dessa lyktorna.
De ger ett fantastiskt fint ljus när de är tända.


Efter min runda igår kväll tog jag in ett fång syrener.


Någon här hemma hade släpat hem denna fina antika och tunga piedestalen, men den åker in och ut från hens rum (det fanns en spindel i den också minsann!) så nu tog jag den.

Satte den i sovrummet vid fönstret.

Jag menar hur vackert är det inte att sätta en stor vas med blommor på en piedestal???

Det framhäver blommorna så mycket och på ett elegant men enkelt sätt.
Och nu när vi har hela sommaren framför oss är det som gjort för att plocka stora fång med vildblommor och fylla de stora vaserna med.

Så jag säger bara;

Fram för fler piedestaler i hemmen!

De passar både i slott och koja!


Doftade alldeles ljuvligt när jag vaknade idag morse...


Denna fina piedestalen är ett fynd från antiken vi har ute på gården.

Och,
när vi har öppet i butiken är det alltid öppet där ute också.

Missa inte att ta en kik!
Man vet ju aldrig vad man kan finna.
Där finns både kläder (en hel del kläder är mina jag inte längre får plats med i garderoben!), möbler, porslin, glas, husgeråd, tavlor, lampor, mattor och massvis av udda fina ting.
Jag ska själv bla leta upp något fat nu till konfirmationen tänkte jag.

I need a cake plate!

Kram!

Inga kommentarer: