måndag 22 augusti 2016

Äppeltavla och fina speglar...


I äppeltider så passar det ju utmärkt att göra en äppeltavla.

Jag tycker det blir väldigt sensommar/höstfint och att ta tillvara på varje säsong och vad den kan erbjuda gör ju det extra trevligt med våra fyra årstider.

Äppeltavlan gör du lätt genom att välja ut en trälåda i lämplig storlek, sen spikar du många spik från botten och in i lådan så att den vissa tippen sticker ut från lådbotten.
Där sticker du sedan dit dina äpplen.
Lite pusslande kan det vara men mellanrummen fyller man sedan med någon lämplig dekoration/utfyllnad.



Igår ägnade jag mig bla åt att hänga upp nya speglar i mässing från Tine K Home.
Jag tycker dessa unika handgjorda speglar är så väldigt vackra och det roliga är ju att kombinera ihop sin egen modell. Välja form och storlek och vad som kan tänkas bli fint ihop där just du vill ha dem...
Många modeller har dessutom mer än ett upphänge på baksidan så att man kan välja att hänga dem på mer än ett sätt och få ett helt annat uttryck.

Jag gillar att ha tre tillsammans, 
så jag valde denna kombinationen...




Otroligt fint guldblänk blir det från dem i kombination med spegelglaset...

De hittas i nätbutiken.

Ha en fin start på veckan!

1 kommentar:

House and Garden by Bia sa...

Så härliga bilder...fina speglar också !!
Ha en fin vecka !
Kram