torsdag 11 augusti 2016

Dagar i augusti...


Hej där.

Lite mycket höst just nu eller vad säger ni...?!
Augusti som kan vara så där galet skööönt sensommarvarmt...
Men icke nu....

Får bara hoppas det kan komma tillbaka lite värme.

Dagarna går så fort precis som vanligt i alla fall.
Igår var jag och jobbade och sen fixade med diverse ärenden... 


Från Ateljè Epifor kommer dessa snygga grafiska prints och de hittar ni i nätbutiken.

De säljs oinramade men i butiken finns några vi säljer med ram för det kan vara smidigt ibland att slippa fixa med själv.


När det är sånt väder det är får man mysa till det inne.
Vi eldar i kaminerna både inne och ute, helt galet i augusti...
Tänder ljus, ljusslingor och bakar och lagar extra god mat hör ju också semestern till...
Att ta sig tid att njuta och sitta ner länge och bara prata...


Mitt fina vintage tråg fick flytta in innan det ruttnar bort i regnet...
Här ska jag ju ha hyacinter när vi närmar oss den tiden.

Just nu är det dock äpplen och rönnbär och ljusslinga, finns även den i butiken och är en favorit (Glow).


Sånt här gillar jag när det är mitt i veckan och semester...
Laga mat och duka fram en massa skålar med olika godsaker i...
Prova olika såser, tilltugg, nya recept...


Här ser ni de där smördegsknytena jag skrev om sist.
Fyllda med bla getost.
(Just sådana här ostpajer är ofta snäppet bättre dagen efter de gjorts när de stått till sig lite tycker jag).


Mojo rojo


Regniga höstlika dagar kräver äppelpaj!
En riktig symbol för höst och denna är en gammal favorit.

Älskar våra fina nya ljusstakar från Georg Jensen också...
Cobra.

(Mina vigselringar är också Georg Jensen, mycket stilfullt från denna danska hovleverantör...)

Annars har jag hunnit fixa med sånt man hinner när vädret är inte tip top.
Som städa, måla, beställa ny elektronik (!), beställa höst och jul från leverantörer. jag har simmat i regnet och blåsten och det har varit hur härligt som helst...

Dags att göra något bra av denna dagen.

Kram och hej!

1 kommentar:

Ekenäsliv sa...

Hej där!
Det är bara en tillfällig svacka, värmen kommer snart igen ska du se :)
Augusti är ju sommarmänad med ju :)
Ha en fin dag!
Kram Anna