onsdag 14 september 2016

B Green. En kärlek till krukor.


Åh detta är kärlek till krukor!

Igår plockade jag fram dessa nya skönheterna från B Green.
Varje kruka från B Green är handgjord och naturligt patinerad därför skiljer det lite mellan varje kruka, och bidrar till att också ge varje kruka en helt unik touch.

Jag har velat ta hem krukor från denna återförsäljare ett tag då jag sneglat på dem på mässa efter mässa men så har andra inköp kommit emellan, men nu så!

Nu finns dessa skönheterna att botanisera av hos oss!


Stora superfina exemplar av Corokia har vi också fått hem från Holland.
Corokia är en av de trendigaste krukväxterna nu...
Som en skulptur med sitt skira spännande och sirliga, dekorativa och lite karga växtsätt.
Den är liksom allt på en gång!
Och så den vackra grå färgen...




Buddhor i grått i två storlekar som man kan matcha med krukor i samma betong, låga och höga modeller.
Lejontassar kan man köpa till om man vill...

Just krukorna ovan påminner så mycket om krukor jag haft hemma i många år som är arvegods...
Och jag älskar dem. 
Därför är det nu roligt att också kunna sälja liknande.

B Greens leverantörer är små familjeföretag med stolta hantverkstraditioner och produkterna är naturligt patinerade genom många års aktivt bruk.




De fantastiska kopparfärgade kloten från Eldgarden hittar du i nätbutiken.

Skimmer till rustikt = kontraster = vackert.






Snyggsax från House Doctor och evighetsrosor.
Härliga detaljer eller hur?!


Hej!

Har ni börjat höstpiffa hemma?
Eller ni njuter bara av sommaren så här i september...

Jag tycker dessa vackra dagar lyser ännu lite mera när den är smyckad med höstfint.

Jag tycker tex att ljung är så fantastiskt fint i sensommar solens ljus...

Nya krukor och kanske någon ny detalj till entrèn att piffa med är ju heller aldrig fel och känns så välkomnande att komma hem till.

Denna dag bildbombar jag er med dessa superläckra krukor.
Hoppas ni gillar dem lika mycket som jag.
Jag höstfixade i butikens uterum igår eftermiddag och där står dessa krukor nu...

Välkomna att kika, klämma och känna...


Strålande onsdag på er!

1 kommentar:

urban&I sa...

Hejsan,
Mitt namn är Karin Olsson. Jag vill tipsa er om Urban & I som är en tjänst för dig som är bloggare och som vill tjäna pengar på din blogg. Genom att använda vår tjänst får du inspiration till nya inlägg samtidigt som du gör din blogg mer attraktiv för dina läsare. Maila mig på karin.olsson@urbanandi.se så kan jag skicka mer information alt gå in på urbanandi.se direkt och bli medlem idag.
Är du redan medlem? Då får du gärna tipsa dina bloggvänner om oss.
Åldersgräns 16 år.
Mvh, Karin