torsdag 1 september 2016

Det går i arv...









Visst är det fint när keramiken känns levande...
När det händer något med den...

Som i denna underbara serie från Olsson & Jensen.
Operfekt, skimrande möter matt, rinningar, krackeleringar och färgskiftningar.
Jag har alltid älskat vacker keramik och det roliga är att det tydligen går i arv hemma hos oss...
Man tar inte bara en kopp att dricka ur, en skål att äta ur...
Man tar något som är fint.
För det känns också fint för alla sinnena...
Man äter ju som bekant även med ögonen och allt tillsammans bildar helheten och känslan.


Hej där!


Torsdag och jag har skickat iväg min beställning på bröllopsböcker. Gjorde faktiskt två.
En med bilder från fotografen och en med bilder från min kamera, och lite olika typ av text till dem.

Hittade en så vacker dikt om kärlek på nätet igår kväll så jag ska skriva av den här till er sen...

Dela med mig.
Jag älskar vackra ord lika mycket som vackra saker.

För mig skulle livet bli tomt och tråkigt utan det.

Annars sitter jag här just nu med ett experiment jag googlat mig till...haha..får väl se om det lyckas.
Återkommer i så fall.

Visst är det en fantastiskt fin keramikserie jag visar bilder på?
Finns även fler delar och tas hem på förfrågan.
Jag tänkte jag börjar med dessa delarna och de finns förstås i nätbutiken.

Olsson & Jensen blev alltså först ut att leverera efter Formex och det som är jul gömmer jag undan på vinden ett par månader (!), men vi börjar med keramiken.

Det blir bra det!

Happy torsdag!


Vi ses!

Inga kommentarer: