söndag 25 september 2016

Fixat en ny tavelvägg...


Hej.

Vet ni att det är äpplets dag idag?
Det visste inte jag förrän jag vaknade idag morse och slog på Nyhetsmorgon så nu måste det bli en äppelpaj till kvällsmyset ikväll.
Det hör lite söndagarna till med något gott till en bra film.
Att avrunda veckan myyyysigt.

Idag har jag en massa energi som jag inte hade igår, då var jag bara hur trött som helst.

Och fast att det är så fint väder idag så fastnade jag lite inne.
Jag hade fått mina förstoringar jag beställt häromdagen och var sugen på att fixa till den där tavelväggen som skulle göras om.
Hade bara tänkt byta ut några bilder och pyssla ihop det men det blev att allt åkte ner och så blev det så här istället.
Med en kombo av de vackra speglarna från Tine K.
Känns som att jag blev nöjd!






 Detta är vårt sk "bibliotek".

Men bokhyllorna försvann för några år sedan så nu är det arbetsrum med våra skrivbord (mitt och mannens, vi har så klart ett varsitt!) och en läsfåtölj och detta är ett rum man passerar när man kommer hem till oss så där får ju gärna vara lite snyggt och prydligt även om det fyller en funktion.



Jag har faktiskt beställt en förstoring till men där måste jag måla svart inuti den gamla ramen som jag ska sätta in det svart/vita fotot i på hela familjen och det ska hänga på väggen till sidan här, och ovanför en svart piedestal...
Tror det blir lite effektfullt.


Känner starkt för alla slags ombyten och förnyelser nu.
Det är ju höst och man vill verkligen att det ska kännas som att man förnyat och varierat sig inför den nya årstiden.


Vid köksbordet idag morse...
Jag älskar ljuset som kommer in genom våra stora fönster.

Ni kanske ser att jag har en corokia på matbordet.
Så läckra dessa.
Man får bara inte glömma att vattna dem annars är de hur tacksamma som helst och väldigt dekorativa.
Min står i en av de nya fina krukorna från B Green.
Älskar det där lite busiga, operfekta nästan ödsliga med detta träd...

Som en skulptur.



Nu ska jag ta in min tvätt och fixa lite ute innan det är dags för middagsförberedelser.
Idag blir det pasta piemontese.

Kram från mig!

(PS; missa inte sista dagen idag med rean i nätbutiken och erbjudandet köp tre betala för två. Den billigaste varan plockas bort hos Klarna innan ordern aktiveras och skickas.)

Inga kommentarer: