måndag 21 november 2016

Håkesgård/Trip2garden, jul del 2


Här kommer fortsättningen på det underbara stället Håkesgård som vi besökte på deras julvackert smyckade gård i helgen.

Jag tycker man inte kan se sig mätt på detta stället...
Varje vrå och hörn är som ett fotografi i sig.






När jag gick här igår så blev jag så sugen på att se om jag hade kort från då jag besökte stället för många år sedan...
Jag vet knappt var jag ska börja leta eftersom jag inte ens minns när det var men när jag får lite tid över ska jag minsann kolla om jag tog några kort den gången (det var på den tiden jag inte börjat fotografera så mycket).

Men jag minns denna fantastiska trädgård så väl...
Eller, ja mera känslan den gav mig om sanningen ska fram. 


Att en vinterträdgård kan vara så vacker på ett så fint vilsamt sätt och ändå händer det massor överallt som ögonen dras till...

Man bara går runt här och njuter.












Häng upp våningsfatet och gör det till ett fågelbord...





Fyll dina kärl och skålar med julens lökar och bädda in dem med mossa...





Idag förbereder jag det sista inför kvällens adventspyssel i butiken.

Ska bli så mysigt att tända alla ljus och välkomna kvällens gäng till blomsterverkstan!

På återseende!

Sköna gröna hälsningar från mig!

2 kommentarer:

Margareta sa...

Tack igen....Jag tittar och tittar på dina fina bilder från Håkesgård.Du är ju en så duktig fotograf också. Och en fin butik har du.

Kram Margareta

Tulipa sa...

Tusen tack Margareta.
Man blir så glad av så fina hälsningar!

Kram Mariette