söndag 25 december 2016

God fortsättning på julen!


God fortsättning på julen!

Här njuter vi idag av att göra absolut ingenting.
Jag tog världens längsta sovmorgon med gott samvete för jag var verkligen trött ända in i själen kändes det som...Min kropp var helt färdig...Men inget som inte lite ledigt kan ordna till.

Sen har vi mest myst runt och njutit av att kura inne, elda i kaminen, plocka med julklappar, läsa böcker, tassa runt i långkalsonger och raggsockar och sen ska jag så småningom laga fisksoppa med saffran, (vår juldags tradition)

Så bättre Juldag kan man inte ha om ni frågar mig.

Vi har inte träffats på nästan fyra veckor så det känns bara otroligt skönt att få egentid och julmys på det.


Ser ni så vacker min röda multiamaryllis är just nu...
Helt sagolikt fin.

Och mina vita multihyacinter är så där lagom utslagna och vackra...


Vi hade en kanonfin julafton igår.

Först jobbade vi och det var mycket folk ute och handlade igår också, så det var ju jätteroligt!
Tack alla ni som besöker oss och handlar hos oss och gör det möjligt för mig att driva den butiken jag gör i lilla Knäred.
Jag tänker på den utveckling som är runtomkring just nu och då blir jag ännu mer tacksam att vi får fortsätta finnas.


Bordsdekoration beställd till igår, med fat från antiken ute på gården...


Efter att vi jobbat klart for vi till Halmstad och firade jul.

Så roligt och mysigt!
TACK, för en härlig julafton med många glada skratt och god mat!
Extra roligt att komma tillbaka till ett hus jag inte besökt på säkert tjugo år...
Värme och kärlek!


När vi kom hem senare på kvällen var det vår egna lilla familjestund.
Julklappar under granen skulle öppnas och gottebricka dukas fram.

Men först...
Tända ljusen och bara göra det där lilla extra fina som jag tycker är så viktigt innan jag kan slå mig till ro i soffan.





 Nu ska jag fortsätta läsa i en bok och njuta vid brasan med lite glögg.

Bästa Juldagen till er.

Kram Mariette

3 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Lyllos den som beställt den bordsdekorationen!
God fortsättning på julen!
/Anette

Tulipa sa...

Tack det samma till dig!

Mia Coman sa...

Good evening,
I'm sure you spent evenings in a happy Christmas.
This coming year be a good one for all!
Regards, Mia