söndag 12 februari 2017

TV-delen.


Hej helgen!

Som börjar lida mot sitt slut...

Nu har vi snittat blommor inför Alla Hjärtans Dag och imorgon ska jag börja binda buketter.

Igår skrev jag ju om att jag ändrat här vid tv-hörnan och därför får ni se lite bilder på det.

Tror inte TV;n fått vara med på bild innan...
Det är inget vackert (men en sån apparat vill vi ju alla ha så klart...)och att se TV-lösningen hos andra är rätt så intressant tycker jag.


När man kommer hem till oss ligger tre rum i fil och det som ligger längst bort och alltså blir det man ser som slutpunkt är vardagsrummet och mitt i dörrhålet för det sista rummet syns TV;n.

Jag har inte kommit på vad som saknades jag visste bara att jag inte ville hänga en tavla ovanför TV;n då jag inte tyckte det stämmer med resten av stilen men det var så mycket vägg ovanför den där rektangeln då vi inte har standard takhöjd.

Fast när jag tog tag i tanken att det inte var bra just där och stannade upp vid den, ofta många andra saker som kommer i vägen av allt man ska göra jämt, så var det ju inte så svårt att se framför sig att en rund svart plåt skulle vara snyggt ovanför.
Som en motpol till rektangeln...Något enkelt men som ändå blev pricken över i!

Järnbrickan à la Tine K.


Den mötte jag sedan upp med en annan rund lite mindre cirkel i form av vägglampetten, den bruna frisen mötte upp på avståndet och med annan form men i mörk färgskala och så lite tyngd på det jag ställde på sidoborden.
Som den stora golvurnan.
Och på andra bänken vid andra sidan TV;n en hög urna jag tidigare hade på golvet...

Har man ett stort rum blir stora saker små och proportionerna helt annorlunda mot i ett mindre rum.

Ett stort rum sväljer nästan det man ställer in och små saker kommer inte till sin rätt.

Men i alla fall...tadaa...

Så mycket bättre blev det känner jag.
Så nu myser jag åt resultatet...




Sidobord i glas och järn från Tine K, min butik.

Det som inte framkommer på bilderna är att det står en soffa till här.
Till vänster i bild,
Men där satt Eric så jag lät honom slippa vara med på bild...😃


Detta är med andra ord ett stort rum som man kan bre ut sig i men det kan också vara svårt att få till det mysiga då...
Det går i perioder vad jag tycker men eftersom jag precis fixat här nu så är jag väldigt belåten med det, (nu funderar jag bara på att byta ut en taklampa här också...hihi...). Färdig det blir man ju som bekant aldrig aldrig.
Det vore för tråkigt,
Ständiga projekt och idèer är min melodi.


Ikväll ska jag testa ett nytt fiskrecept sen klockan nio missar jag inte bästa serien på ettan...

Spänning!

Kram!

Inga kommentarer: