söndag 9 april 2017

Livet är här och nu.



Söndagar är lika med göra dagar.

Jag kan bli enormt stressad av att detta är min enda lediga dag och att den där listan på allt som ska göras den måste det betas av en hel del på...

Jag kan bli så stressad att jag nästan ger upp ibland,

Men för det mesta är jag ganska effektiv.
Jag tycker ju att det är roligt.
Jag tycker om att göra saker.

Det jag inte tycker om är motsatsen.

Detta stora hus fick sig i alla fall en städning på ovanvåningen idag på förmiddagen och det passade bra för det var grått och tråkigt väder.
Samtidigt gick tvättmaskinen varm ett par omgångar.

Sen tog vi kort på dessa plaggen från Lo-ika som finns i nätbutiken (och butiken så klart!).
Jag vill verkligen slå ett slag för de supersköna linnena och de är fina bla ihop med långkoftorna...

Linnet har vi hemma i vitt och mix mörk (en leo variant som är supersnygg)


Ryggen på linnet...

Jag försöker tänka att inte stressa utan att stanna upp och njuta för annars blir det inte roligt alls och speciellt när det hänt så hemska saker som det nyss gjort så får man sig en riktig tankeställare om vad som är viktigt.
Och att livet verkligen är här och nu.


Mitt halsband "Duva" från smyckesdesigner Emma Israelsson är en kär present som symboliserar extra mycket just nu känner jag...


Sen fotade jag också lite ny snygg sminkförvaring.


Det var faktiskt Olivia som började köpa detta när vi var i Stockholm på semester för något år sedan och jag tyckte också det var snyggt,
Det finns ju lite olika modeller på förvaring i denna genomskinliga serie så när jag såg det på Formex lade jag genast en beställning på detta och nu har vi fått hem det till butiken.
(kommer i nätbutiken under veckan)


Passar lika bra hos vuxna som i de yngres rum och visst är det trevligt att kunna ha lite ordning på sina sminkgrejer osv...



Framåt tretiden sprack himlen upp och det blev helt ljuvligt ute.
Jag passade då på att lägga gödsel på alla landen. Det är ju mycket i den där trädgården som kräver sin tid nu och gödsel slarvar jag i alla fall inte med att lägga på.


Sen tog jag den lilla Tine K väskan som är så perfekt till mycket (jag har den också på mitt skrivbord och stoppar ner sånt jag inte vill se men behöver ha nära) och gick ner i skogen och band en slarvig stor björkris krans.

Ett skönt sätt att göra något som är roligt och bara inte tänka så mycket på allt elände...



Nu ska jag göra det jag alltid gör en söndagskväll.
Nämligen sätter på nytvättade skrynkliga väldoftande linnelakan.
Finns inget bättre än att avsluta och börja en ny vecka på det sättet...

Mästarnas Mästare (om det inte är inställt) och en skål med godis blir det också.

Jajamensan.
(för bakat det har jag faktiskt inte gjort idag)

Kram M

Inga kommentarer: