fredag 9 juni 2017

Att få vara sin egen trädgårdskonstnär!


Godmorgon från min mammas trädgård!

Det är verkligen grönt och fint ute nu...
Lite härligt med regnpölar med tanke på att det är så lågt grundvatten och vattenbristen är stor så bara tanken att vi matas med regn är skön men nog längtar man efter solen...
Men jaja, den lär väl återvända.


Jag var tvungen att ta några kort i mamma och pappas trädgård nu på morgonen.

När de flyttade hit för några år sedan så flyttade hon med sig så mycket blommor och träd och buskar från sin gamla trädgård som det gick. 

Omöjligt att ta med det mesta men mycket fick ändå flytta och det gick över förväntan.

Blomsterkornellen på översta bilden ville tex aldrig blomma i den förra trädgården men efter flytten så trivdes den och satte igång att blomma när det var dags.😊


Hantverk, trädgårdsdetaljer, som vi säljer i butiken.




 Grodan med det gröna klotet hittar ni i webshopen.


Jag är ingen trädgårdsmästare (jag har läst floristutbildning, stor skillnad på det där!), men jag har ett trädgårdsintresse som jag helt klart fått av min mamma. Jag tyckte hon var så tråkig när hon höll på och grävde i ur och skur i trädgården när vi var små...
Ni vet "dåligt väder är bra planteringsväder!", det är hennes devis!

Men det måste ha smittat av sig det där intresset...

Jag är lååångt ifrån lika intresserad av trädgården som hon, för jag vill fördela min lilla lediga tid på bla att springa, promenera och sådant också efter jobbet och det lilla som blir kvar på helgen när man dessutom alltid jobbar då, men när man hinner fixa i sin trädgård och komma in i det gröna sköna flowet och lyckan som det är så är det underbart!
Som att förflyttas till en egen vilsam skapande värld.
Och att få vara sin egen trädgårdskonstnär är balsam för själen.


Rött, brunt och grönt i min trädgård hemma igår efter kvällsrundan fångade mitt öga...


Och här sitter Elsa och filosoferar bakom marschall hållaren från Eldgarden,
Det är så mumsigt att tugga på alla prydnadsgräs tycker hon...

Bästa fredagen nu fina!

Jag ska måla en "tavla" och binda studentbuketter.

Kram

Inga kommentarer: