onsdag 21 juni 2017

Det där med jobbet...och Lo-ika nytt!


Hej Onsdag!

Jag är smått stressad dessa dagar och försöker få ihop allt men attans vad tiden går...
Mina dagar är för korta!
Något som jag tror att folk ofta inte förstår (alltså på riktigt förstår) är hur mycket man har att göra och vilken tid det tar att sköta allt...Jag tror faktiskt att bara de som själva har butik, företag egentligen förstår hur mycket det är och att man faktiskt måste sätta det främst för att reda ut allt.
Att man inte "bara" kan gå hem när arbetsdagen är slut för att den är slut så är det ju i alla fall inte som ni så klart vet. 
Ett företag är en livsstil som man ibland kan undra om det är värt det men samtidigt så gör man ju det så länge man känner att det är värt det. På gott och ont.

Våra barn har vuxit upp med en mamma som alltid jobbar lördagarna också (förutom veckodagarna!)och det är först på senare år som jag faktiskt kunnat ta mig en lördag ledigt för att det varit något speciellt vi skulle åka iväg på...som tex ett barndop...
Men ingen har någonsin gnällt över detta.
Som "måste du jobba varje lördag, vi kan aldrig åka iväg och göra någonting...", detta har jag inte fått höra en endaste gång.
Nej, det är bara så det är och tack och lov har alla varit accepterande till det.

Att ha en familj som inte klagar över att man måste jobba si och så är nog väldigt viktigt för friden och kärleken.
Att man är förstående och stöttande.


Men hur som helst...
Idag plockar vi upp nyheter från Lo-ika.

Den fina hallonröda Ana t-shirten hittar ni nu i butik och nätbutik.



Liksom sommarfina nya armband!





 Örhänge och halsband som jag har till leo t-shirten med ljusrosa botten är även de från Lo-ika och finns i butiken.


Nu ska jag baka ut vetebrödet som jäst färdigt.

Luktar galet gott med nybakta bullar eller hur?!

På återseende.

Inga kommentarer: