lördag 17 juni 2017

Från mitt hjärta till mina hjärtan.


- bild från niornas middag/bal -


Vilka dagar.

Ganska känslosamma sådana.

Igår slutade Olivia nian och Eric sexan och det är ju milstolpar inför nya kliv i livet med skolor och utbildningar,
Jag blir så känslosam.

Och jag blir så stolt.

Olivia har pluggat så hårt och satsar verkligen sitt hjärta och tid på skolan.

Så här skrev jag på instagram igår och jag kopierar det här;

"Idag har jag gråtit en himla massa. 
Inte för att jag är ledsen utan för att jag är så stolt. 
Stolt över våra fina duktiga barn. Och du Olivia vill absolut inte vara med på bild men idag måste jag bara få skriva hur himla himla stolt jag är över dig. Som går ut nian idag med världens finaste betyg och briljerar i alla ämnen jag alltid ansåg var en mardröm och du briljerar i även de ämnena som var de jag ansåg mig ha som mina "starka sidor". Du är så smart och klok och lysande. 
Dessutom är du även kreativ och skapande och snäll och ödmjuk. Du väljer att gå din egen väg oavsett vad andra tycker. Du är fantastisk och idag måste jag bara få skriva det.
Tack för att jag får vara din mamma.💝"


Precis så är det.

Världens smartaste tjej har vi fått och jag beundrar dig verkligen Olivia på alla sätt.
(ja utom när det gäller att städa ditt rum...där har du stora brister...haha...men sådana måste man ju också få ha)


Vi är så olika i så mycket du och jag och fast att du har helt andra intressen och styrkor än mig (som matematik, fysik och det spåret), så har vi bägge den konstnärliga och skapande sidan.
Jag kan bli helt så där; men va, har du målat detta? Har du sytt detta? Har du gjort denna sänggaveln, har du gjort den här girlangen osv i all oändlihet...
Jag blir så imponerad av dig Olivia!
Och det måste jag bara få chansen att uttrycka när jag är så stolt över dig för det ska du verkligen veta!
Du är en förebild till mycket.

Som alla mammor/döttrar så har vi våra bråk och duster. Vi har gått igenom tårar och kriser. Skratt och äventyr.
Vi är så olika och ändå så lika.
Men det är inget snack om att du kör din linje och håller hårt på din integritet.
Du vet vad du vill och det ska du ha all respekt för.

Jag inte bara tror, jag vet, att du har lärt och kommer att lära mig så mycket om annat än det som är jag.


 
Kärlek i all oändlighet.
💞

Det regnade en hel del skolavslutningsdagen igår och därför hölls den traditionella sista kramen och pratet inte ute vid flaggstången på skolgården utan inne i klassrummen.

Eric hade köpt jacka i Köpenhamn och var avslutningsfin.


Schools out for summer!


Jag hade också Köpenhamns inköp på mig.
Skor och tröja som passade i det lite kyliga vädret.

Jag har nog köpt lite många skor i år...😉 Men ibland blir det så))
Skulle behöva rensa i garderoben tror jag!

Efter skolavslutningarna tog vi några snabba foton hemma på avslutningskläderna men det bjuder jag inte på bilder på...haha...någon måtta får det vara...Det är liksom inte favoriten att ställa upp på bild här på bloggen när man har stora barn.
(de är inga linslusar...😊)

Sen drog vi till Liseberg!


Vi åkte vad vi hann mellan skurarna, spelade spel och annat.


Mumsade snacks och annat gottigt.
Jag hade letat upp vinterskor och täckjacka igen och det var skönt kan jag säga för gårdagen bjöd inte på någon värmebölja.



Rustad för regnskurar och blöta attraktioner!


Detta var min favorit när jag var i Erics ålder.
Virvelvinden!
Tjoho!


Så här innan midsommar är det ju så ljust på kvällarna så vi glömde helt bort hur mycket klockan var och helt plötsligt var det bara "Nu måste vi åka hem."
Idag är ju jobbedag.

Nu har jag börjat baka inför Knäreds dagen också för det kör ihop sig så nu krävs PLANERING.


Bästa lördagen finaste!

Kram Mariette

2 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Så himla fint inlägg Mariette!
Blir alldeles rörd <3
Kram Anna

Tulipa sa...

Åh tack fina Anna!

Kramar till dig!