torsdag 1 juni 2017

Klassiskt blått!


Ja ni vet ju som är trogna läsare att jag gillar att blanda gammalt och nytt.

Blått har också en speciell plats i mitt hjärta så de senaste tillskotten i inredningsväg här hemma är nu en vas och en lockurna som kom hem till butiken i veckan...Kan liksom inte låta dem försvinna till någon annan...haha...Den underbara konditorboken jag visade bild på igår försvann iväg idag och den skulle till en blivande konditor som skulle ta examen nu.
Hur himla lämpligt?!
Så roligt tycker jag! Den hade ju också varit hur kul kuriosa som helst att ha liggandes på ett konditori...


En gång bodde jag i ett hus som var blått,
 bara blått.
Golv, väggar, tak och möbler.
Jo det är sant!
Men där var i alla fall silverfärgade rullgardiner och vit soffa...haha...

Man kan ju tycka att jag kanske skulle blivit mätt på blått men herregud blått är ju så kungligt flott så det kan man inte tröttna på!
(fast i en lagom dos)



 Igår kväll kokade jag rabarbersaft...
Och den doften när den sprider sig i huset...
Ahhh...älskar vilka sommarkänslor och minnen det ger.


Färgen är underbar också...

Jag gör alltid Leilas recept på rabarbersaft och receptet hittar ni här!

(det lade jag ut 2009, tiden har gått...)


Tip top och lyx med hemmagjort!
Det tycker i alla fall jag när tiden är en evig bristvara.

Så det är bara att njuta när man tar sig ett sånt här glas.

💙

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Så fint. Precis som du älskar jag oxå blått&vitt. Så jättefin urna& vas ,förstår du la beslag på dom . Hade jag oxå gjort i ditt läge.Du bjuder alltid på så fina bilder, är en fröjd att se allt fint & massor av inspiration får man oxå.
Är så glad för väggljustaken jag fick här i början av veckan som jag beställde från dej. Ska visa den på bild en dag.Ha en härlig fredag & skön helg.
Kram Helene ( helenestund)

Tulipa sa...

Hej Helene!

Åh vad roligt att höra! Tack snälla!

Visst är det vackert med blått...så evigt stiligt liksom...

Väggljusstakar är snyggt också, det har jag i mer än ett rum...hihi...Blir så stämningsfullt att tända dem...

Ha en skön helg nu! Förhoppningsvis med lite värme och en gnutta (eller mycket!)sol.

Kram Mariette