torsdag 22 juni 2017

Lite romantiskt ska det vara))


Det är denna utsikten jag aldrig kommer att se mig mätt på...

Jag tänker himla bra när jag tittar ut över detta också.
Att fundera över stort som smått, filosofera...

För mig är denna utsikten ovan som ett vykort. Oavsett årstid.
Det är så mäktigt på något vis.

Vatten är oslagbart fint i mina ögon och så kraftstationens ståtliga byggnad till det och skogen som skiftar efter årstid och speglar sig i vattnet...

Det är vårt paradis.



Förra året tog jag vallmofrökapslarna och smulade sönder i rabatten här och det lönade sig för i år har jag extra många av dessa fina som jag en gång fått av min mamma, och nu har hon inga,
Så hon får nog ha lite tillbaka))😊


Paradissäsongen är igång!
Detta gamla träd som stått här sedan Sydkrafts tid blev hårt beskuren förra året så trädet är lite mindre i år men det var välbehövligt även om det känns i hjärtat att kapa mycket ibland...

Jag är kör lite av filosofin; "Nej, du får inte ta ner det trädet, du får absolut inte kapa den busken...haha...Jag är så rädd om det där är...
Men ibland får man förstås se att det behöver klippas, kapas för att det ska växa nytt och fint.
Men jag gillar inte när det skövlas.


Mina stamfuchsior är fulla med knoppar nu och väntar på att explodera i blomning.
Och rosenbågen såg jag började så smått slå ut igår.
Det händer saker varje dag i en trädgård denna tid.


Lite av en romantisk mormors trädgård är vad jag vill ha hos oss så jag älskar när fingerborgsblommorna sprider sig och sticker upp där de vill...
En opretantiös trädgårds stil passar vårt gamla sekelskiftes hus med sina mjuka former och vackra gamla fönster och fasad med bränt rött tegel och gröna detaljer..
Lite "english countryside style".💚


Vår lupinbacke har i princip blommat över nu...
Sommarens sköna är underbart och kort.





Avslutar med en bild på sommarblommor på pianot.
Plockade på kvällspromenaden härom kvällen.


Och förresten, på tal om promenader, lyssnar ni på Mannheimer och Skäringers podd som jag vill ha i lurarna mest av allt nu för den är såååå bra?
Om inte, så gör det!
Min totalt nya favorit!
Älskar den!

Kram och Hej!

Inga kommentarer: