söndag 18 juni 2017

Njuta,- och jobba!


Godkvällens!

Åh förstår ni att man njuter när man sitter här..?!

Vi hängde upp den nya stolen i björken igår och det blev så fint!
Lite drömmigt med en sån mysig stol där med vattnet bakom och trädgården framför...

Superhärligt!

Här vill jag sitta på min semester och läsa en bok eller bläddra i en tidning och lyssna på tystnaden...



Min tisha Lo-ika, från min butik.
Så sköna t-shirts dessa och i en bekväm ledig modell.
Rekommenderas!

Annars då...
Jo vi jobbar på med fönsterrenoveringen.
Lite trädgårdsarbete har det också blivit, så klart...



Om ca en och en halv vecka ska det komma hit en fotograf och journalist så det är ju trevligt att ha hyffsat städat då...😊


Sommarblommor hör vår sommarträdgård till lika mycket som perennerna och jag vill ha mina olika krukor runtom huset så man ser efterhand som man går runt...


Snart är alla våra fönster klara!
Nu har vi "bara" två rum kvar men det är ju sådana med många rutor och det ena har tre fönsterpartier.
Så skönt när det är klart!
Vi (eller mest mannen!) har kämpat med detta nu i ett par månader efter jobb och på helger.
Fönsterblecken är också vita fina nu och det ser så härligt vitt och fräscht ut så nu får vi hoppas det håller många år innan vi måste kämpa med det igen!


Måla, måla...


Blommorna i balkonglådan i år går i rosa, cerise, vitt och grått,
Och snart börjar rosornas tid och bla rosenbågen där bakom (som bara är grön nu) ska slå ut...
Så härligt det är nu alltså! Det kan inte nog understrykas!
Och SPECIELLT när solen värmer oss också så klart!


Nu ska jag hoppa in i duschen och sen bänka mig framför en film.
Vi satt ute och åt kvällsmat i den sköna värmande solen och glömde bort tiden så nu får jag köra ett race här!

Hoppas ni haft en härlig helg!

Kram M

2 kommentarer:

Mia Coman sa...

Hello,
You have a large house, garden as well. It's very beautiful and I think it's a lot of work to do, but it's worth it.
Forget about fatigue when you can relax in a rocking chair in the garden or on the terrace of the house.
And when you're surrounded by flowers ... it's heaven on earth!
I wish you a great summer. Hugs, Mia

Tulipa sa...

Thank you so much Mia!

And a great summer to you too!

Hugs, Mariette