onsdag 7 juni 2017

På tur i Danmark


Köpenhamn, Ströget.


Hej där.

Igår hade vi en heldag i vårt kära grannland  Danmark.

På morgonen drog vi iväg och åkte över bron till Köpenhamn och allt var en liten överraskning så vi visste inte riktigt vad vi skulle göra...Bara att vi skulle till Danmark över dagen...(fast det var knappt vi fick veta det innan heller...haha...😊)

Vi började i ett soligt Köpenhamn, någon liten regndroppe kom det från himlen men det var inte mer och så var det torrt och uppehåll igen och en perfekt dag att strosa runt på gatorna på.
Alltså det var så länge sedan jag var i Köpenhamn...
(tänk förr åkte vi alltid hit och köpte blommor,...men det var innan barnen)



Nyhavn






I Köpenhamn blev det shopping, sightseeing och danske kager...
😊



Sen tog vi Strandvägen/Kustvägen och imponerades av alla fantastiska hus och trädgårdarna nu som blommade så vackert med massvis av gullregn, blåregn och rhododendron som ett gemensamt genomgående tema hela vägen...
Helt galet vackert...och husen är ju to die for!

Sen kom vi då fram till vårt lunchställe som låg i en favorithamn till våra vänner där jag faktiskt inte blev färdig att plocka upp kameran...(och sen ångrar jag mig alltid för att jag blev lat...😉)

Där kunde vi sitta ute och äta och prata och bara njuta innan vi for vägen uppåt mot Köpenhamn igen för att stanna på Bakken.


 Här åktes det karuseller (så klart!) fast inte jag...
Herregud jag klarar inte av att åka längre...(och jag som älskade att åka förr...!).
Jag mår bara illa...
Men här ska vi åka i alla fall!



Tusen tack fina vänner för en härlig överraskningsdag!

Hoppas ni också hade en fin dag igår på vår Nationaldag!

Idag står regnet som spön i backen så man är väldigt tacksam att gårdagen var torr och fin!

Kram M

2 kommentarer:

Lena sa...

Vilken härlig dag :)

Tulipa sa...

Ja verkligen))!