tisdag 13 juni 2017

Rabarbersmulpaj


Vädret spelar verkligen oss ett spratt på Juni nu eller vad säger ni?

Idag är det utflyktsdag på skolorna, E skulle till kvarnfallet och bada med sin klass (äähhh kanske inte om det inte vänder tvärt nu...och O skulle med sin klass till Östra Stranden i Halmstad på utflykt...) Vädret gör ju hur mycket som helst när det kommer till utflykter och just nu har vi ju verkligen mest höst.
Jag var ute och plockade ihop lite saker som flugit iväg i trädgården innan jag åkte till jobbet nu på morgonen. Hade varit skönt om himlen velat öppna en lucka av sol...

Nu tänkte jag i alla fall dela med mig av en rabarberpaj jag gjorde härom veckan.


Recept från Fridas Bakblogg


Rabarbersmulpaj


500 g rabarber
1 msk potatismjöl
2 tsk kardemumma
0,5-1 dl strösocker

250 g smör
3 dl vetemjöl
3 dl havregryn
1 dl farinsocker

Ugn; 200 grader

Smöra en ugnsform.
Skölj rabarbern och skär den i skivor.
Lägg i pajform och tillsätt potatismjöl, kardemumma och socker efter smak.
Rör om.

Arbeta ihop smuldegen och strö över.
Grädda mitt i ugnen ca 25-30 min.

Servera med vaniljsås. Så klart!😊

Inga kommentarer: