torsdag 31 augusti 2017

Om att pynta ett sidobord, höstkrans och det bästa trädet just nu!


Hej där ute.


Intervjun igår gick bra.
Alltid konstigt att prata om sig själv bara...

I den här världen av sociala medier är det så många fantastiskt duktiga och drivna kvinnor och jag tycker man känner mest att ok, men vad har jag att komma med..?

Jag är liksom bara jag.
Helt vanligt vanlig och inget mera.

Men jätteroligt förstås att de vill skriva om mig.

Hedrande,
 det får man ju ändå säga, att de tycker man är tillräckligt intressant.😉


Det blev mycket höst på en gång när regnet drog in med sin grå dämpade sensommar himmel igår.

Jag plockade rönnbär och lade i ljuskopparna från Store Factory Scandinavia.
Visst blev det fint?

(ljuslyktorna är från min butik/nätbutik)


En plats att ändra om på som jag gillar är detta sidobordet.

Lite som ett  säsongs "altare" från dag till dag (nåja ibland bara från vecka till vecka, jag har ju annat att pyssla med också än att bara flytta om sakerna här!) men med en ny bukett så har man genast fixat det fint och fräscht eller att byta plats på ljuslyktor, ställa dit ett fat med stenar, kastanjer, kottar vad som helst så blir det up to date och ombonat fint.



 Nu när det är regnigt så passar det bra att hänga upp en höstig krans...
Visst är det välkomnande!


Och i trädgården...
Ja där har vi så mycket plommon i år...

Men inga äpple alls.
Ett riktigt dåligt år för äpplen blev det.


Stegen får stå framme så man kan klättra upp och plocka efter hand som de mognar.
Så gott att äta direkt från trädet.


Inne i grönskan!


Fin torsdag!

5 kommentarer:

lorena sa...

Bello Blog!!!
Podra enviarme boletines???
Gracias

Hanna sa...

Hej Mariette!
Jag brukar inte kommentera hos dig, men nu kände jag bara att jag måste. Vill säga att din blogg och DU inspirerar till att värna om ha det fint omkring sig.
Sen inspirerar du med ditt avslappnade och naturliga förhållningssätt till träning och mat. Det är just att du är du som är grejen. Att du inte gör dig till, att du är en vanlig människa som man kan relatera till och känna igen sig med.
Det finns så mycket hälsohets och pekpinnar som florerar överallt. Det är väldigt krävande och skapar så många dåliga samveten.
Heja dig !
Kram från Hanna i Norrköping

Tulipa sa...

Alltså TACK, finaste Du!
Då betyder det ju ändå att det betyder någonting för några av er att jag skriver här och försöker inspirera.
Jag älskar ju förstås att skriva här, fotografera och vara kreativ men det är klart att man känner emellanåt att man inget har att ge.
Jag är inne i en kreativ period just nu och vill så mycket men ändå kan jag känna att det inte räcker.
Men vem räcker det inte för?
Jag vet inte, jag kan bara göra med bästa med att vara just jag och fortsätta brinna för det jag gör och dela med mig av lite allt möjligt som poppar upp i mitt liv och om det inspirerar och gör att man kan tycka det är ok att få äta gott, njuta, unna sig, träna i lagom dos för att få må bra, få pyssla och skapa och glädjas åt det, ja då känner jag att jag lyckats och det gör mig så in i hjärtat glad.

Tack för att du skrev Hanna!
Och för att du tycker om att läsa här.

Stor kram Mariette

Johanna sa...

Helt underbar krans! <3

Tulipa sa...

Tack Johanna!

Trevlig helg!

Kram Mariette