söndag 27 augusti 2017

Två buketter till bröllop.


Söndag och jag har en massa på gång idag.

Det är mycket man vill hinna när man är ledig.

Jag hade en påbörjad stor spegel i garaget som brukar hänga i stora rummet som skulle målas klart och det har den äntligen blivit och uppsatt och fixad.

På ovanvåningen röjer jag för fullt för nu ska jag få "flytta in" i en garderob så att jag bla kan hänga in sommarkläder mm. Tänk så skönt att inte behöva lägga nystrukna sommarklänningar och toppar och kjolar i en låda som sen måste strykas om när nästa säsong startar!
Åh så lyxigt tycker jag som verkligen inte får plats i garderoben vi har nu!
(jag vet inte om jag har för mycket eller garderoben är för liten...😅)

Så nu måste jag fixa lite vit golvfärg osv så jag kan piffa till det i nya garderoben och måla brädorna där inne vita och fina.
Så himla roligt sånt.

Jag älskar små projekt och det passar ju bra nu när vädret inte är så mycket uteväder tyvärr...

Hösten kommer krypande men det känns ok nu.

Jag är nog mer höstpepp nu än höstdepp.


Bilderna idag är två brudbuketter jag hade till förra helgen.

En skulle vara vit, grön, grå och lite busig och vild med gräs och poppel.
För ett somrigt utomhus bröllop.

Så härligt!


En brudbukett skulle vara bara astilbe i ljus ljus rosa.

Sorten vi bestämde oss för blev Europa.



I kyrkan var jag och klädde brudbågen inför bröllopet...


I Knäreds kyrka.


Det blev bilderna jag bjöd på idag.
Hinner inte ladda ner de senaste jag har i kameran från helgen och där är både lite matbilder och inredning.
Det blir ofta så att instagram kommer snäppet före där med uppdateringar för det är ju galet smidigt att vara up to date genom den appen.
Men jag kör så klart på med bloggen för jag vet ju att en del "bara" läser här och det är ändå här jag skriver och visar mer.
På bloggen kan man också "bre ut sig lite mera" känner jag personligen.


Ja men det var det!
Nu har jag världens godaste lasagne från Matplatsen (bloggen) på G på spisen.
Den är så god...(ska puttra i minst två timmar och det ger resultat).

Olivia bakar frallor och det är en riktigt skön söndag med bak och långkok och husröj.

Ha en skön kväll!

Inga kommentarer: