torsdag 5 oktober 2017

Årstid för pyssel.


Peace.




Vilken fin dag vi har idag.

Jag har många idèer jag vill pyssla med, ja så många så jag liksom hinner glömma dem igen om jag inte tar tag i det direkt eller skriver ner det.
Tanken hinner inte bli till innan något annat poppar upp och så blir det ett kreativt kaos av alla möjligheter.

Hösten är verkligen årstidens högborg för pyssel.
Starten på sträckan mot advent och jul.
Och allt är skapandets tid vilket ju är himla fint när vi får så mycket mörker, det behöver vägas upp av en massa mysigt fint.

Idag har jag inte hunnit mycket mera än ta hand om blommor och binda buketter men ett peace tecken har det också blivit.

Idag är det en sån ljus härlig höstdag.
Igår kväll i skymningen mötte jag en älg i skogen.
Det hade börjat mörkna, ösregnade och jag hade fullt sjå att parera vattenpölar och mixtrade med mina hörlurar...Så när jag tittar upp tror jag nästan jag ser i syne när älgen står mitt på stigen framför mig och glor...

Det är lite häftigt när man möter djur så här men samtidigt är jag alltid lite rädd att det ska vara en mamma med kalv eller liknande så de inte blir aggressiva...Det är skräcken...

Men vad hände då..

Jo den bara glodde så jag tänkte dra nu då, ska jag behöva kasta pinnar på dig eller för att få väck dig..?
Men jag började hosta lite försynt och så stack den.
Så var det problemet löst.
Och det var ljuvligt att komma in i värmen och ljuset sen.
😊

Nu ska jag se om jag kan fixa en sak, från tanke till handling.

Imorgon ska jag skriva om pysslet inför advent så håll utkik om du är intresserad.

Torsdags Hej från mig!

Inga kommentarer: