söndag 17 december 2017

En julklappstips lista.



Tredje advent och ett vackert vinterlandskap.
Jag har varit ute och pulsat i snön och ska snart ta tag i granen, sen paketinslagning och så blir det en runda till butiken.

Ja, och så skulle jag klämma in lite städning och tvätt också.
Vardagslivets sysslor ni vet som på något vis också ska hinnas med.

Nu har ju nedräkningen mot jul börjat och jag tänkte inspirera med en liten sista minuten julklappstips lista från butikens sortiment.

Första bilden...
Den italienska keramiken...
Jag älskar vackra bruksföremål det är guldkant till livet.
Det är en fröjd att dricka sitt te ur en vacker kopp, att ställa fram maten i en fin handgjord skål osv...
Det är en känsla i det.
Man äter ju även med ögonen, ja ni vet...

Den ljuvliga keramiken ovan har jag nu till jul bla valt att plantera hyacinter i.

Och så kan det se ut så här...


De används till frukt, till bara fint och till serveringar...



Ett fint förkläde från Chamois kan vara en uppskattad present.
Det är handtryckta produkter från Indien och också saker med känsla och som är ett hantverk.



Photo art.
Ett kort att rama in...


Ett fint paraply!



Chamois dukarna...
Här nedan min röda som är sagolik året runt och så fin som grund i en dukning!
Allt man sätter på blir lite extra vackert med denna under...
Matens färger sticker ut extra...eller hur...


En fin sax till trädgårds och pyssel älskaren.


Keramiken igen...
Handgjorda makalöst fina är dessa från svenska Anna Keramik.
Koppar med text för extra personlighet.


En snygg och stabil dörrmatta är aldrig fel!

Nordal är favoriterna i vår butik.


En marmor skärbräda är det perfekta serveringsfatet också när de är så här snygga som dessa från House Doctor.


Träleksaker till de minsta...


Marockansk keramik från Tine K Home.
Just nu har jag en hyacint invirad i mossa på mitt svart/vita fat här nedan.
Enkelt snyggt. Och favoritsakerna vill man ju ha framme hela tiden men även kanske ha en lite jultwist till som nu inför julen.


En långkofta är bra till mycket!
Till klänning, kjol eller byxa! 


Väldoft!

Rumssprayerna från Klinta är både snygga att ha framme och doftar fantastiskt.
Direkt väldoft att lätt spraya när man vill ha det extra gott.


En ugnsform i stjärnformat.
Perfekt till buffèbordet!


Och trädgårdens pynt...
Som tål väder och vind och alla årstider.
De rostiga dekorationerna är perfekta oavsett säsong.
Nedan marschall klot på pinne.


Ljusslingor micro.
Dessa från Watt & Veke lyser hos oss året runt och är de absolut finaste inomhusslingorna tycker jag.

En stilig vägglampett är heller aldrig fel.
Den i mässing med spegel är från Tine K Home.


Och smycken förstås.
Det älskar man ju!
Nedan ett par tidlösa fina, feminina.


Korall.
Syns sommar som vinter på olika konton på nätet.


Ha en riktigt bra söndag och hoppas ni njuter av vinter ni också.

Alla mina förslag hittar ni nätbutiken.

Kram

Inga kommentarer: