lördag 13 januari 2018

Ny lampa på plats.


Hej!

Nu är det timmen när det börjar skymma igen och jag har precis kommit hem från veckans första joggingrunda! (och det är lördag så inte bästa statistiken alltså...).
Det är så att energierna är väl inte på topp just nu med detta evinnerliga mörker som januari råder över så efter jobbet om kvällarna blir det mest promenader...
Och så tar jag sköna turer med mera fart i ljus (!!!) om helgerna.
Det är bra för tillfället det med. Man gör det man känner och orkar med bara man gör något och lagom för ens egen nivå.

Just nu har jag tänt ljusen och dricker en kopp kaffe och skriver lite på bloggen innan jag ska fortsätta...
Med detta!
Möblera, fixa fint...
Det som är bland det roligaste jag vet...

Jag tog hem en sån här ny lampa idag eftersom julen åkt ut...

Och den skulle egentligen stå i ett annat rum men jag testade den här på halvmånebordet, där granen nyss stod och där jag innan jul hade min höga Kartell lampa.
Trodde faktiskt inte alls att det skulle bli bra på detta bord men det blev det!
Kartell lampan tog så mycket rymd med sin höjd i jämförelse med denna så nu känns detta luftigt och ljust och fint.

Tror nästan den får stå kvar här med andra ord!😊


Att variera sig och möblera om gör att samma rum får sån ny härlig känsla.
Jag älskar ju det!

Och jag älskar att kombinera antikt med modernt.


Nu ska jag gå igenom allt här på bilden för er då det mesta faktiskt finns i nätbutiken.

Lampa Olsson & Jensen finns under kategori Belysning i nätbutiken.
Korgar under bordet från Tine K och Bloomingville finns under Inredning/Förvaring
Ljuslykta vit Olsson & Jensen, ljusstake PB Home (gillar den jättemycket!) finns tom på rean! i nätbutiken, kudde i grått Tine K Home.
Hängande lampa Tine K, liksom rillad vit kruka, - slutsålda.
Vas Olsson & Jensen slut.
Fjädrar finns också i butiken i olika modeller och storlekar.
Så fort julen är slut åker mina enkla fjädrar fram och placeras i vaser osv.

Bord, spegel, stol antika.


Nu ska jag fortsätta fixa hemma och njuta av lördag.

Olivia donar i sitt rum med projekt och det ska målas och möbleras och printas ut...
Vi har lite samma intressen där.😊
Fast hon är mycket mer teknisk än vad jag är det ska villigt erkännas...
Jag har inget tålamod med den biten alls...


Ikväll ser jag fram emot god mat, en stor skål godis och Regina Lunds dag i Stjärnorna på slottet.

Ja, det är inte mycket mer man begär av en lördag.
Frid och fröjd.

Kram!

Inga kommentarer: