söndag 8 april 2018

Mina tankar just nu...


Vilken helg!
Vilket väder!

Wow alltså.
Ena helgen snö och nästa helg shorts i strålande sol och vindstilla.

Vilka kontraster.
(påsken valde fel helg att infalla på i år helt klart...😊)


Hej på er.

En riktigt härlig helg är till ända och jag har verkligen njutit av vädret.
Det har nästan känts overkligt bra med tanke på att det nyss var så kallt...

Helgen har bestått av jobb, träning och kalas med massa gott grillat och idag har jag ägnat hela ljuvliga dagen åt trädgården.

Så jag är helt mör i kroppen nu...😊
Men så skönt att vara i gång där ute.
Äntligen!



Jag känner mig inte lika flitig med bloggen och instagram just nu som jag brukar vara...
Jag känner jag mig lite off.

Jag känner mig mätt, helt enkelt.

Mina tankar är på annat,- och det handlar inte om något negativt...

Jag känner inte att jag måste skriva här varje dag. Eller instagramma varje dag.
Men det blir oftast så för att jag VILL.
Det är den enkla orsaken.

Men just nu vill jag inte lika mycket.

Fast å andra sidan så älskar jag ju att skriva här och det är därför jag är så flitig med bloggen,
 år ut och år in,
för den är en kanal för stort och smått som vill komma ut genom bild och ord för mig...
Jag har svårt att tänka tanken på att vara utan den.
Men det finns en annan slags känsla där inom mig just nu som gör att jag inte känner mig så intresserad av både det ena och det andra.

Jag vill också fokusera mera på det som är viktigt och givande och intressant för mig.
Och på nätet och sociala medier är det ju en himla massa som inte är det och just nu faller det mig väl inte lika mycket i smaken.

Jag känner att jag sorterar bort och väljer att behålla det relevanta.

Och det känns bra.



Sommar prickig.😉

Jag ÄLSKAR prickigt!




Skinnkjolen är ett av mina bästa köp alltså.
Den använder jag hur mycket som helst.
Passar till det mesta och så även denna kväll.

Ja det var himla brådis att ta dessa bilder så det blev som det blev...

Men i alla fall.

Tack för att Du läser bloggen.
Tack för att Du tar dig tid.

Här är det inget high life bara ett vanligt liv med det som råkar vara och bli.

Dag för dag som de kommer och är...
Som en dagbok för mig att se tillbaka i utan att för den sakens skull vara alltför personlig.




Mitt silverklot från Eldgarden.

Det har legat ute hela vintern och är precis lika fint.

Älskar lite blänk i trädgården.

(finns i nätbutiken under kategori Trädgård)

Hoppas du haft en fin helg.


Kram

3 kommentarer:

Lena sa...

Tack för din blogg med alltid så fina bilder. Och trevliga recept.

AnnaHelena sa...

Hej!

Dina tankar idag...Jag känner precis som du! Och det tycker jag är ett sunt och bra sätt att förhålla sig till bloggar och instagram! Du har i alla fall en väldigt trevlig blogg som jag brukar titta in till ofta!

Kram // AH

Karin sa...

Tack för fint du delar här - både bild, blomster och tankar. Kikar in titt som tätt.