söndag 20 maj 2018

Dessa dagar, åh dessa dagar...


Sommaren har tagit över maj månad och denna helg har ju även den varit heeelt ljuvlig!!!

Tänk om man vetat detta när det var vinter in i april...
Att sommaren sen skulle komma med besked redan i maj.
Det hade varit en tröst då, 
men nu är vi som sagt här.


Och vem vill vara inne när det är sånt här väder...?

Ja inte jag...

Denna dag började jag med en underbart fin sommarmorgon jogg genom skog och mark när det fortfarande inte var för varmt men ändå var en sån morgon som bara andades SOMMAR, skönhet, värme och stillhet.

Ja det är såna rundor som fastnar i sinnenas och minnenas bildbank.

 I ena hörnan av uteplatsen....


Vi grillar och är ute mest hela dagarna.
Man går liksom bara in när man måste...


Nästa vecka ska jag plantera en massa mera sommarblommor.
Imorgon får vi påfyllning igen.
😊

Jag har redan bestämt att jag ska ha jätteverbena i min största Tine K kruka.

Älskar jätteverbena (som ju tar lite tid på sig att visa sitt vackra jag och köps som grön låg planta)


Buketten jag njutit av denna helg...


Så sommarvacker..

Här i sovrumsfönstret.


Idag har vi varit på födelsedagsfirande.
Lite trädgård har jag också hunnit med, med betoning på lite faktiskt...

Här ligger ett av de stora kloten.
Som jag gillar dessa!
Skulle vilja ha dem i var och varannan rabatt.


Mycket tänk på jobbet har det också varit.

Om högt och lågt.
Saker som måste fixas, lösas, grubblerier...
Ja listan är lång.

Man går inte direkt hem och är ledig när man är ledig.

Men nu är det kväll och jag ska hoppa ur klänningen och ta på mig "mysdressen".

Hoppas helgen varit magisk.

Kram från mig

Inga kommentarer: